Neglijența autorităților continuă să facă victime în rândul bucureştenilor. Două persoane au murit în weekend, în două accidente rutiere diferite, după ce au plonjat cu mașinile în Dâmbovița. Gardurile care ar fi trebuit să îi protejeze pe şoferi în astfel de situaţii au fost furate de-a lungul anilor fără ca autorităţile să reacţioneze. Tragediile petrecute în weekend i-au înfuriat pe bucureșteni, astfel că aceștia au organizat, astăzi (n.r.-duminică), un marș-protest față de nepăsarea autorităților.
Vineri și sâmbătă, pe splai și-au pierdut viața două persoane, un bărbat și o femeie, după ce mașinile pe care le conduceau au ajuns în Dâmbovița, la granița dintre București și județul Ilfov. Pe Splaiul Unirii, atât sensul spre București, cât și cel către Glina, sunt kilometri întregi unde malurile Dâmboviței nu au niciun fel de protecție. De ani de zile lipsesc gardurile sau, eventual, parapetele și, în tot acest timp, autoritățile nu au luat nicio măsură, cu toate că în zonă s-au produs mai multe accidente, în urma cărora mașinile au ajuns în râu.
Problema gardurilor de protecție de-a lungul Dâmboviței pare fi o nebuloasă la nivelul administrației centrale. Unii aruncă vina în curtea primăriei din Popești-Leordeni, dar de fapt, problema e la Primăria Capitalei. Municipalitatea spune că responsabilitatea o poartă Administrația Apelor Române și autoritățile locale din Ilfov și nimeni nu își asumă vina pentru situația creată. Primăria Capitalei ar putea rezolva situația foarte ușor dacă ar monta parapete pe trotuarele ce mărginesc Dâmbovița, care se află în administrarea lor. Reprezentanții primăriei refuză însă să ia vreo măsură în acest sens. În aceste condiții, primul care a acționat a fost primarul sectorului 3, Robert Negoiță, care cere acordul Municipalității pentru ca Primăria Sectorului 3 să se poată ocupa de siguranța zonei aflate în sectorul 3 chiar dacă ține de responsabilitatea Primăriei Capitalei. „Două accidente rutiere, în 48 de ore, pe Cheiul Dâmboviței! Cer Primăriei Municipiului București (PMB) să ia măsuri urgente! Am văzut în presă că PMB aruncă rezolvarea problemei către Apele Române și invers. De aceea, voi face chiar luni (n.r. – mâine) o solicitare către PMB prin care să cer permisiunea să ne putem ocupa noi, Primăria Sectorului 3, de măsurile de siguranță pe zona de splai care intră pe raza sectorului 3. Nu putem să ignorăm, pur și simplu, faptul că lipsa gardurilor de protecție a luat șansa la viață a două persoane! O femeie de 26 de ani și tatăl unui copil de opt ani au murit, la diferență de câteva ore, după ce au plonjat cu mașinile în râu, în zona Târgului Vitan. Și nu sunt singurele accidente care au avut loc pe splai în ultimii ani! Gardurile de protecție lipsesc de ani de zile, pe ambele sensuri de mers. Știu că gardurile se fură și sunt conștient că este o îndeletnicire de care unii nu se lasă niciodată. Dar asta nu înseamnă că trebuie să stăm cu mâinile în sân. Acolo se pot ridica parapete din beton prefabricat, așa cum am văzut că s-a făcut prin alte orașe europene. Iar betonul nu cred că îl va fura nimeni, mai ales că nu poate fi valorificat”, a declarat Robert Negoiță.
Un copil de opt ani, salvat din ghearele morții
O tânără de 26 de ani și-a pierdut viața vineri după ce a pierdut controlul mașinii pe care o conducea și a ajuns în Dâmbovița. Accidentul a avut loc pe Splaiul Unirii, pe sensul de mers către Șoseaua de Centură, în apropierea localității Popești-Leordeni. La doar o zi, un alt accident similar a avut loc exact în aceeași zonă, doar că pe sensul opus de mers. De data aceasta, un bărbat și-a pierdut viața. În mașină se mai aflau și soția acestuia, dar și băiețelul lor în vârstă de aproximativ opt ani. Tragedia putea fi mai mare dacă un tânăr cu un curaj nebun nu intra în apa extrem de rece să salveze băiețelul de opt ani, aflat în stare de inconștiență în mașină. „În fiecare dintre noi se află un erou. Îți trebuie doar o doză de nebunie, de curaj în momentul în care cineva are nevoie de ajutorul nostru pentru a descoperi asta. Nu m-am gândit niciun moment că apa este foarte rece, că pot intra în orice moment în șoc hipotermic. Când am scos băiețelul și mă îndreptam spre mal, încercam să înot, dar mâinile îmi erau parcă blocate. Apa rece și-a spus cuvântul. Am sărit imediat în apă, am ajuns lângă mașină, am luat aer și am vrut să intru sub apă să deschid ușa. Nu am putut însă. Apa era atât de rece încât, pur și simplu, nu îmi puteam ține respirația. Oamenii care se aflau pe mal țipau să sparg geamul. Mi-am dat seama că nu e o alegere bună să fac asta pentru că m-aș fi tăiat și eu și nici nu aș fi putut scoate copilul. Pe urmă am văzut că o mașină coupe, adică are doar două uși și e la fel ca a mea, astfel că am știut că trebuie să aibă un buton prin care să rabatez scaunul. Am forțat ușa, am găsit butonul și așa am putut scoate persoanele aflate în mașină. Cred că a contat mult asta. Mai erau două persoane care săriseră în apă când am ajuns. Când am intrat eu, una ieșise că deja nu mai putea de frig. A mai intrat cineva, dar nu a rezistat. În timpul ăsta, am scos băiatul, am avut un moment de cădere psihică, nu mă așteptam să fie un așa mare impact emoțional. M-am dus apoi să scot șoferul, încercam să îl duc spre mal, dar parcă nu mai aveam forță. Oricum, în acele momente credeam că ambii sunt morți. A venit în cele din urmă și o Salvare, au preluat victimele. Eu eram deja pe malul opus față de unde îmi lăsasem mașina. Eram ud, îmi era extrem de frig, cred că eram în pragul șocului hipotermic. Nu știam cum să fac să ajung din nou în mașină, să dau drumul la căldură și să mă duc acasă. Eram într-un moment de disperare, voiam să o iau din nou prin apă doar să ajung la mașină. Am avut noroc cu un domn care m-a luat cu mașina și m-a dus tocmai pe partea cealaltă, până la mașină. Am ajuns acasă și eram încă în stare de șoc, nici nu puteam vorbi. Mă gândeam numai la copil. Am văzut apoi la știri că e bine și din momentul acela m-am mai liniștit. Mi-a plăcut sentimentul. Pe viitor mi-ar plăcea chiar să am o meserie în acest sens, de a salva oameni. Aceste tragedii obligă autoritățile să ia măsurile cuvenite. În această zonă trebuie parapeți, trebuie semnalizare rutieră corespunzătoare, marcaje vizibile pe marginea străzii, trebuie iluminat public. Începând de la Vitan, în zonă este beznă totală noaptea, fapt care duce de multe ori la accidente”, a declarat, pentru „ring”, Alexandru Puiu, tânărul de 29 de ani care l-a salvat pe micuțul de opt ani.
Sute de oameni care trec zilnic prin zonă s-au unit ieri într-un marș de protest pe Cheiul Dâmboviței. Aceștia s-au urcat în mașini și au parcurs traseul unde s-au petrecut cele două tragedii în sunet de claxoane, mergând cu o viteză maximă de 20 km/h și oprind la locul accidentelor, pentru a aduce un omagiu victimelor. Aceștia și-au legat de oglinzile mașinilor banderole negre în semn de doliu și au lipit afișe cu diverse mesaje pentru autorități.
„În fiecare dintre noi se află un erou. Îți trebuie doar o doză de nebunie, de curaj în momentul în care cineva are nevoie de ajutorul nostru pentru a descoperi asta.”, Alexandru Puiu.
Sursa: ziarulring.ro